#kvinnehelse

Mitt kjære lille barn. Både du som jente men også min lille gutt.

La meg smile til deg så det rynker seg godt i fjeset.

La meg få holde deg inntil og la deg hvile på min myke mage hvor du en gang bodde.

La oss danse så mye at det disser i kroppen min.

La meg vise deg at alt levende på jord er i konstant endring og at det er en del av det vakre!

Lik et frø som blir en blomst og som visner til nye frø.

La meg vise deg det vakre med både frøet, spiren, blomsten men også høsten. Det vakre i alle frøene vi høster.

Så krysser jeg fingrene for at dette blir også din sannhet… det naturlige og derfor vakre🌼🌻🍁

Mitt barn, mine barn, våre barn. La oss oppdra dere til å verdsette ulikheter i hver en blomst, hvert et menneske.

Og til dere voksne som leser dette:

Det er vi som er forbilder. Våre barn lærer av oss.

Jeg håper at neste generasjon omfavner ulikhetene hos oss mennesker. Både fra menn til kvinner, men også alle som ulike individer i sitt egen kjønn.

Både innen forskning av helse men også i et samfunn av aksept og inkludering.

Jeg tror dette vil skape et samfunn der mennesker føler mer selvverd og derfor mer indre ro og balanse.

-Malene

Leave a comment